11 October, 2011

提个包过来

许多年前,我的室友从东马带回她妈妈给她缝制的铅笔包,我们都很羡慕。不久,当她再度从东马飞来,行李多了三个铅笔包,都是她妈妈亲手制做的,其中一个送了我,现在仍跟在我身边,旧时没用完的笔蕊,橡皮擦,还在,虽然早已经过了用铅笔包的年岁。

一看到这种方形包就想试做,虽然我没文具要装,装了也不知要带去哪间学校?到底还是试试看了:





方形包包上下两层,像不像房间里平行的两张双层床?中间空出来的过道仅够围坐,也能切蛋糕庆生日,谁在乎有没有小桌子气球这些花样,最要紧是不用理会另外两间房客的阿妮。
挤在一处,书桌都得搁在空荡荡的厅。窗外见到一排树,星期一我们傍晚就下楼逛那“七日流动一次的河”,买些小吃水果,囤积一点温暖。

河还在吧?
那一整排葱郁的树还在吧?
还是四人窝在一室,顶层坐起碰风扇吗?
楼上住的不知是谁,反正也不会认得的。

不装文具了,装梳洗用品,装手机零用,小游时用得着--




你会越堤来看我吗?
拎着你的大小包,领着你的儿女,还有鲜活的旧事?

8 comments:

  1. 除了有手艺,还"包"有所指...我看明白了.最后一个我要了.

    ReplyDelete
  2. 安哥爵,

    行。
    包没问题。
    呵呵--

    ReplyDelete
  3. wonderful and beautiful work! I like the apple green one...

    ReplyDelete
  4. 真,

    你托妈妈给我们做的铅笔包我还珍藏着呢,好喜欢手作的心意。
    谢谢你欣赏,我留给你。

    ReplyDelete
  5. huh, was it me??? That was so many years back and I couldnt hardly recall...I thought you were talking abt someone else... wow... how surprise...and thank you for being so grateful and appreciate. Thk you for keeping that for me too... I'm gonna love it!!

    I am indeed impressed by your creativity and your talent! Proud of you baby!

    ReplyDelete
  6. You know what,Yee, read your article one more time, it's so touching that I am not able to control my tear drops.. so much of sweet and sour memory, the ah nei nei girl that I was initially stayed with, and thereafter joined 3 of you angels...our brother Huat who has been keeping us puzzled and 'surprised' from time to time...remember?

    Our brother Loong now is a big boss, owning his own brand - The MOD House and Ola, our Lek has stopped working in S'pore... now in his 1-year-not-working-and travel around the world mode. He should be in India by now, staying for a month or so perhaps. Just met up with both of them last 2 weeks before Lek left to India. Our Chyi is gonna deliver her 2nd baby next month...Mei, she is quiet... Yee, I miss you, and everyone else...

    ReplyDelete
  7. 真,

    呵呵,生活逼人也催人。我念旧得像老骨董。大哥也开了家Ola,是子公司吗?他很棒!lek也很放,说去看世界就去了。琪是幸福女人。我也没有梅的消息耶--
    我们一屋子人真该聚一聚啊!

    take care!

    ReplyDelete
  8. 仪, 我也像你一样念旧呢, 哈哈..

    Ola is just another brand created by him. He is now looking into possibility to go into your island... may be pretty soon...

    Lek is a lucky man that we just can't stop envying... Ya, really, looking fwd to gathering... but 各有各忙, dunno when leh...

    ReplyDelete

放心说吧---